• 29. november
  • 12:30 – 15.00
  • Online

Der har været mange sager i pressen om, at Google Chromebooks ikke er sikker at anvende i skolerne, og Datatilsynet har udstedt kritik af anvendelse af Google Chromebooks senest til Helsingør Kommune.

Mandag den 29. november 2021 skal vi høre fra eksperterne Morten Ulstrup og Lars Lyngsøe Højberg, om hvad de har gjort for at højne sikkerheden i skolerne.

Denne gang er mødet delt mellem to online platforme. Links til de to møder er udsendt til medlemmer af foreningen på e-mail.

Første del af mødet afvikles fra kl. 12.30 – 14.00 via Google Meet, da vi sætter fokus på sikkerhed i Google Workspace Enterprise – inkl. indstillinger for telemetry og tredjelandsoverførsler. Så er du nysgerrig efter, hvordan man kan foretage indstillinger ift. EU-lagring af data samt justere privacy indstillingerne til Chromebooks, har du her en unik mulighed for at drage nytte af erfaringerne fra Lars fra Rebild Kommune og Morten fra Glostrup Skole.

Anden del af mødet afvikles fra ca. kl. 14.05 – 15.00 hvor Emil Bisgaard fra Kammeradvokaten vil guide os igennem NIS 2 direktivet.

Deltagelse
Gratis for medlemmer
Link til deltagelse udsendes på mail til medlemmer
bestyrelsen@dpo.dk
Vil du gerne være medlem?
Tilmeld dig Danmarks DPO-Forening her