DPO-uddannelsen er aflyst

Desværre har vi ikke kunnet samle 10 personer til vores DPO-kursus, så vi har besluttet os til ikke at prøve mere i nærmeste fremtid.

Formand for Danmarks DPO-Forening, Kasia Torian, sætter scenen for den GDPR situation, vi er i, og holder oplæg om, hvad der bekymrer medlemmer i 2023 i CIO Transformation Board fredag den 27. oktober 2023 kl.14.00 på Crown Plaza i lufthavnen. DPO-Foreningen takker TDC for invitationen.

Vi har fået en stand på Computerworlds cloudfestival 2023 d. 20-21 september.

Kom ind og "bliv stærk på digitalisering, forretning, sikkerhed og AI"

Udtalelse til Radar

Formanden har udtalt sig til Radar

Vi var på V2 Security 2023

Formanden Kasia Torian holdt et velbesøgt fortrinligt oplæg om DPO'ens rolle og vi fik skabt nogle nye kontakter.

Interview i Radar

Formanden blev interviewet til Radar

Suppleanter til DPO-Foreningen søges!

Har du lyst og mod på at bidrage til Danmarks bedste fællesskab for DPO'er? - så meld dig som suppleant!

Hotline etableret grundet Datatilsynet iværksætter undersøgelse af DPO’er i kommunerne

Datatilsynet og 25 andre tilsynsmyndigheder i EU/EØS deltager i Det Europæiske Databeskyttelsesråds (EDPB's) koordinerede undersøgelse af rollen som databeskyttelsesrådgiver (DPO). Formanden for Danmarks DPO-Forening og advokat hos IFCR-Institut for Cyber Risk, Kasia Torian, byder undersøgelsen velkommen.

DPO-uddannelse udarbejdet af DPO-foreningen!

Få en solid viden og en fremragende værktøjskasse til DPO-arbejdet med undervisning fra DPO'ere med stor erfaring inden for området.

Foreningsmøde i november er rykket til d. 30.

I november rykker vi foreningsmødet fra mandag d. 28. november til onsdag d. 30. november. På mødet får vi besøg af Kommissionen, som kommer med et oplæg.

DPO-formand deltager i spændende podcast

Kasia Torian har været en tur i podcast-studiet hos Privacy League Danmark til en snak om DPO-foreningens arbejde.

DPO-foreningen deltager i stor GDPR-messe

Der blev nørdet IT-sikkerhed til den helt store guldmedalje, da Danmarks DPO-forening deltog i V2 Security 2022 – Danmarks største messe om IT-sikkerhed.

Gode råd om Transfer Impact Assessment (TIA)

Lad os starte med at kigge lidt nærmere på udfordringen i sig selv; Transfer Impact Assessments er indført, med det overordnet formål at sikre, at den juridiske databeskyttelse, som hersker i Europa ikke bliver forringet ved overførelsen til lande med anden juridisk praksis.

Større arbejdsglæde - men for få ressourcer

De fleste DPO'er oplever ressourcemangel, og det vidner om en negligering af databeskyttelse og »går den, så går den«-mentalitet hos virksomheder.

Øget nordisk samarbejde

Som medlem af Danmarks DPO-Forening kan du nu deltage i møder i Norge og Sverige.

Med et godt samarbejde med hhv. Personvernombudene i Norge og Forum för Dataskydd i Sverige, giver et medlemskab af Danmarks DPO-Forening nu adgang til medlemsmøder i de to nordiske søsterorganisationer.

Danmarks DPO-Forening partner på V2 Security 2022

Danmarks DPO-Forening er igen i 2022 partner på Danmarks største messe om Cyber-og Informationssikkerhed.

Samarbejde med svenske Forum för Dataskydd

Damarks DPO-forening indgår samarbejde med vores svenske søsterorganisation, Forum för Dataskydd.

Dermed er det fællesnordiske samarbejde sikret, idet vi i forvejen har en god og konstruktiv dialog med det norske Personvernombudene. De tre foreninger har mange fællestræk og mange fælles interesser.

Her er årets DPO 2021

På Legal Games 2021 (en konference om, hvordan teknologiens udvikling forandrer juridiske ydelser, påvirker samfundet og demokratiserer data) kårede vi årets DPO/DPM.

Viser 1 til 18 af 19 (2 sider)